niedziela, 25 października 2009


Bajki i bajeczki. Dzisiaj miałem pierwsze w tym roku akademickim zajęcia z moimi słuchaczami. Wpadłem wczoraj na pomysł - wyrzucając opracowywany od kilkunastu tygodni poprzedni - żeby zrobić coś nowego ze swoimi podopiecznymi. Wydaje mi się, że im się spodobał.

Jednocześnie wymyśliłem, że fajnie będzie na pierwsze urodziny mojego syna zrobić mu książkę z bajkami. Bajkami i ilustracjami. Znając mnie i to, że moją ulubioną bajką były "O czym szumią wierzby" może się skończyć finalnie tak, że za trzydzieści lat wyjdzie na psychoterapii, że zniszczyłem mu tym dzieciństwo. Na plfoto - moim ulubionym poligonie doświadczalnym - pod tą grafiką większość komentarzy to narkotyczne porównania. Ja nie wiem, nie mam punktu odniesienia. Chciałbym napisać bajki, które teraz go będą ciekawić i bawić, ale gdy będzie mieć dziesięć, dwadzieścia czy trzydzieści lat, zacznie powoli odkrywać ich drugie dno. Jedną już w głowie i mam i za chwilę zacznę ją spisywać. O krzaku.

2 komentarze:

  1. Śmiało. Bajki to wspaniała sprawa.
    Oczyszczają piszącego i kolorują rzeczywistość :)
    Fajny pomysł masz.

    OdpowiedzUsuń

Kto

Wojtek Sienkiewicz - fotograf, grafik. Absolwent WSF AFA (Wrocław), 2005 rok. Student Instytutu Twórczej Fotografii w Opawie (Czechy). Wykładowca (kwadrat.edu.pl), redaktor magazynu www.5klatek.pl. Lubi to, co robi William Eggleston, Filip Zawada, Roger Ballen, Philip-Lorca diCorcia, Gregory Crewdson, Alec Soth, Dash Snow (ale już nie), Irving Penn, Nan Goldin, Richard Avedon, Paweł Olejniczak, Jeff Wall, Andy Goldsworthy, Paweł Syposz, Sandy Skoglund, Erwin Olaf, Duane Michals, Andrzej Kramarz, Mark Jenkins i Martin Gorczakowski, Iva Bittova, Cranes, Giagometti, COIL, Talk Talk, Peter Gabriel, Jim Jarmush. I pewnie jeszcze kilku innych.

Ten blog to po prostu notes. Nie ma tu moich cykli, ani nawet ich fragmentów. Może wycinki. Czasem lub przypadkiem.

Kontakt: wojteksienkiewicz(at)gmail.com

pierwszy blog