niedziela, 22 listopada 2009

niedziela nie dziela



dwa na prawdę trudne landszafty z dzisiejszego spaceru. od dawna marzyła mi się całodniowa piesza wycieczka szlakiem jakiejś nieczynnej lub zlikwidowanej linii kolejowej. sto metrów od mojego domu był nad rzeką kolejowy most. dalej jest nasyp. przed południem wyszliśmy z Sunią, ale daleko nie doszliśmy, bo po niecałym kilometrze skończył się ów nasyp. ktoś go zaorał i rozmył się w polu. zanim wyszedłem z domu zauważyłem, że na moim nieskażonym budynkami widoku pojawił się człowiek z tyczką, taki charakterystyczny pomocnik geodety. taki pomocnik oznacza, że ktoś dzieli ziemię na działki. całe szczęście nowe domy nie wejdą w moje pole widzenia. tak powiedział niedzielny ekspert.


inną trudną rzeczą na dzisiaj było zrobić powtórkę zdjęcia mojego taty do Autobiografii, ale tato nie miał ochoty dzisiaj pozować. drugą rzeczą było zrobić zdjęcie o mojej mamie, która nie żyje od pięciu lat. problem okazał się dość trudny, z jednej strony silnie osobisty, silnie emocjonalny, z drugiej cała reszta rzeczy, których nie lubię. jak pokazać osobę, której po prostu nie już fizycznie nie ma? bardzo proste. trzeba zrobić zdjęcie, gdzie nie ma bohatera tego zdjęcia. myślę, że będzie dobrze. w tym tygodniu wywołam filmy.

z powodów cenowych i łatwości skanowania wróciłem do negatywów. przez chwilę myślałem, żeby wywoływać slajdy samemu, jak to robią moi przyjaciele, ale wolę nie. niech to robi ktoś, kto się na tym zna lepiej ode mnie. albo przynajmniej niech ja w to wierzę. czarno - białego filmu nikt mi nie wywoła lepiej niż ja sam, ale barwne są nie dla mnie w obróbce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kto

Wojtek Sienkiewicz - fotograf, grafik. Absolwent WSF AFA (Wrocław), 2005 rok. Student Instytutu Twórczej Fotografii w Opawie (Czechy). Wykładowca (kwadrat.edu.pl), redaktor magazynu www.5klatek.pl. Lubi to, co robi William Eggleston, Filip Zawada, Roger Ballen, Philip-Lorca diCorcia, Gregory Crewdson, Alec Soth, Dash Snow (ale już nie), Irving Penn, Nan Goldin, Richard Avedon, Paweł Olejniczak, Jeff Wall, Andy Goldsworthy, Paweł Syposz, Sandy Skoglund, Erwin Olaf, Duane Michals, Andrzej Kramarz, Mark Jenkins i Martin Gorczakowski, Iva Bittova, Cranes, Giagometti, COIL, Talk Talk, Peter Gabriel, Jim Jarmush. I pewnie jeszcze kilku innych.

Ten blog to po prostu notes. Nie ma tu moich cykli, ani nawet ich fragmentów. Może wycinki. Czasem lub przypadkiem.

Kontakt: wojteksienkiewicz(at)gmail.com

pierwszy blog