niedziela, 3 stycznia 2010

31. wigilia.




Dzisiaj dzień pełen ambiwalencji. Z jednej strony smutek, z drugiej nie-smutek. Moja Żona jak co roku zaskoczyła mnie przygotowując dla mnie imprezę z okazji moich kolejnych urodzin (link). Z drugiej strony w taki piękny dzień zniszczyłem swoją ulubioną kurtkę, a na spacerze po cmentarzu odkryłem, że babcia mojego dziadka (okazało się kiedyś, że to niedobra kobieta była, dziadek też jakoś święty nie był) urodziła się dokładnie niemal sto lat przede mną. Zmarła w 1955 roku. To daje do myślenia. Może zostało mi 45 lat. Może mniej. Oby w zdrowiu. Lubię cmentarze, lubię te historie, które można wyczytać z epitafiów na tablicach nagrobnych. Tylko te cholerne numerki.

Byłem też u mojej babci. Babcia nie czuje się dobrze. I to już nie chodzi o to, że w tym roku w maju stuknie jej 89 wiosna. Babcia nauczyła mnie, że wiek nie ma znaczenia. Ona też nie wierzy, ile ma lat, i że to już tak szybko, i że w ogóle to nie jest fajne. Jeśli ktokolwiek spodziewał się jakiegoś przełomu, to się zdziwi - chyba że przypomni o nim sobie pewien dawny wrocławski lekarz, Alzheimer. Nie spotkał jednak tego lekarza autor podpisu przy skrzynkach na listy. Myślę, że ten autor mało kogo w życiu spotkał, po za owym podmiotem.

W nocy chmury wiszą nisko nad gruntem. Miasto zrobiło sobie z nich projektor ulicznych świateł. Chmury dzisiaj pokrzyżowały plany. Miałem zrobić zdjęcie mojemu przyjacielowi, którego już raz fotografowałem do mojego cyklu. Dzisiaj Tomek miałby podpis: Tomek na ulicy Rzemieślniczej w Oławie. Mało ludzi znam tak długo jak Tomka, razem wychowywaliśmy się na tej ulicy i razem jeździliśmy na ryby przez większość wakacji w moim życiu. Ale Słońce miało inny plan.

1 komentarz:

Kto

Wojtek Sienkiewicz - fotograf, grafik. Absolwent WSF AFA (Wrocław), 2005 rok. Student Instytutu Twórczej Fotografii w Opawie (Czechy). Wykładowca (kwadrat.edu.pl), redaktor magazynu www.5klatek.pl. Lubi to, co robi William Eggleston, Filip Zawada, Roger Ballen, Philip-Lorca diCorcia, Gregory Crewdson, Alec Soth, Dash Snow (ale już nie), Irving Penn, Nan Goldin, Richard Avedon, Paweł Olejniczak, Jeff Wall, Andy Goldsworthy, Paweł Syposz, Sandy Skoglund, Erwin Olaf, Duane Michals, Andrzej Kramarz, Mark Jenkins i Martin Gorczakowski, Iva Bittova, Cranes, Giagometti, COIL, Talk Talk, Peter Gabriel, Jim Jarmush. I pewnie jeszcze kilku innych.

Ten blog to po prostu notes. Nie ma tu moich cykli, ani nawet ich fragmentów. Może wycinki. Czasem lub przypadkiem.

Kontakt: wojteksienkiewicz(at)gmail.com

pierwszy blog