piątek, 16 października 2009

Indygo Tree

Recenzenci pisząc masę recenzji na temat duetu Indygo Tree powtarzają niczym mantrę słowa, które o sobie samych napisali Filip i Lewy. Tyle tylko, że recenzenci napisali to samo, ale ilość wyrazów pomnożyli przez 4 i wyszło jak wyszło. Niemal każda recenzja stawia ich wobec Animal Collective. Ja znawcą ani nawet super entuzjastą muzyki nie jestem - lubię Porcupine Tree, lubię Biospherę (którą właśnie w tym momencie można na żywo oglądać w Krakowie), lubię Fluke i Underworld - ale porównanie tego duetu do Animal Collective to paranoja. Takiego odniesienia może podjąć się niekreatywny matematyk, który w liczbach nie widzi możliwości twórczego działania, lecz wtórnego odtwarzania. Po prostu - prostak, który nie wie po co są emocje i nie wie co jest fajnego w puszczaniu baniek. Indygo Tree jest fenomenem w moim odbiorze właśnie dlatego, że są tak niepowtarzalni, że nie ma dla nich punktu odniesienia, który prostolinijny umysł mógłby użyć do sortowania, szufladkowania i stopniowania. To nawet nie jest poziom myślenia w kategorii: podoba się lub nie podoba. To jest tylko w opcji rozumiem lub nie rozumiem. A kto rozumie, ten nie pozostanie obojętny.

Jutro koncert. Filip pisze, że jest zesrany z nerwów. Nie ma powodu. Ci, którzy przyjdą, wiedzą, dlaczego puszczanie baniek mydlanych jest fajne, więc duet Filipa i Lewego będzie wśród swoich. Zapraszam. CK Agora, Wrocław, 17.10.2009 r., godz. 20.00

2 komentarze:

  1. płyta jest cudowna i niepowtarzalna, zgadzam się w zupełności z tym co napisałeś.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wczoraj postanowiłem po tych recenzjach posłuchać Animal Collective. Przesłuchałem co prawda raz bo specjalnie nie jestem tym zespołem zachwycony, a prawdę mówiąc swoim jestem na maksa.

    OdpowiedzUsuń

Kto

Wojtek Sienkiewicz - fotograf, grafik. Absolwent WSF AFA (Wrocław), 2005 rok. Student Instytutu Twórczej Fotografii w Opawie (Czechy). Wykładowca (kwadrat.edu.pl), redaktor magazynu www.5klatek.pl. Lubi to, co robi William Eggleston, Filip Zawada, Roger Ballen, Philip-Lorca diCorcia, Gregory Crewdson, Alec Soth, Dash Snow (ale już nie), Irving Penn, Nan Goldin, Richard Avedon, Paweł Olejniczak, Jeff Wall, Andy Goldsworthy, Paweł Syposz, Sandy Skoglund, Erwin Olaf, Duane Michals, Andrzej Kramarz, Mark Jenkins i Martin Gorczakowski, Iva Bittova, Cranes, Giagometti, COIL, Talk Talk, Peter Gabriel, Jim Jarmush. I pewnie jeszcze kilku innych.

Ten blog to po prostu notes. Nie ma tu moich cykli, ani nawet ich fragmentów. Może wycinki. Czasem lub przypadkiem.

Kontakt: wojteksienkiewicz(at)gmail.com

pierwszy blog